- Doe wat jij denkt dat goed is en niet wat je denkt dat er van je verwacht wordt
- Durf meer naar je hart en intuïtie te luisteren
- Focus op doelen, waarbij je echt waarde toevoegt voor je klanten, je baas, je collega´s, een ander, de wereld
- Zoek meer activiteiten en taken op die je een goed gevoel geven
- Kies aan het begin van elke dag één ´To-Do´ om niet te doen en communiceer dat naar betrokkenen
- Sta eens stil bij het hogere doel van je werk (wat bereiken jij en collega´s eigenlijk samen in de wereld)
- Zeg altijd bedankt, als iemand iets voor je heeft gedaan (dan gaan ze dat ook vaker tegen jou zeggen)
- Focus op ´wat wel´ in plaats van ´wat niet´
- Doe elke dag iets kleins (of groots) dat je eigenlijk niet goed durft
- Lach elke dag minimaal één keer zomaar vriendelijk naar een collega
Tip:
Kies die ene tip uit de lijst van 10, waarvan je weet dat die jou het meeste voordeel gaat bieden. Schrijf deze op een aantal losse ´post-its`. Plak deze op plaatsen waar je ze nog een keer gaat tegenkomen in de nabije toekomst. (notitieblok, agenda, leesboek, toilettas, etui, tussen je post, kalender, etc) Om een tip echt te integreren in je systeem, werkt het goed om jezelf er af en toe aan te herinneren. De ´post-its´ zijn daar een handige tool voor.
Comments are closed.